14 Januari 2010

SEPARUH JIWAKU...PERGI.



Separuh jiwaku pergi....
Sekali lagi..aku dikejutkan! Bukan kejutan..gembira, tapi kejutan yg buat aku jatuh tersungkur,terpana...dan hilang arah! Sakit! Putus cinta pun..tak sesakit ini.

Halimah Jongang..ditayangkan di ASTRO PRIMA! Kwan2 office SMS..."Mana..nama Sari? Aku garuk kepala...tidak faham maksud dorang. SMS masuk lagi..."Tak ada nama Kak Sari...buat skrip tu..hanya ada nama.....! Perasaan aku dah lain. Kakak....SMS "Dang...tak ada nama kau!" Aku senyum pahit! Aku tau... impian aku musnah! Tuhan uji aku...bila nama aku tak ada dlm Opening Credit HJ. Fikiran aku kosong. Aku diamkan diri...aku nak dorang@penerbit sedar....adakah penerbit A ........akan minta maaf? Tidak...maaf hanya diucap kepada aku oleh Penulis Skrip yg satu lagi. Dia mewakilkan diri meminta maaf.

Alasan? Kesalahan teknikal. Aku senyum..cuba berlagak tenang...kat office. Semua pandang simpati...! Aku tetap selamba :) Aku bersembunyi...di sebalik pintu dan mula wat drama air mata..! Aku tidak kuat menghadapinya.2 jam,aku duduk dlm kegelapan..kenapalah aku dilahirkan cengeng.Aku nak saja..marah n menjerit, tapi suara aku membeku di tekak. Arhhhhh...sedihnya.

Perit? Ya...jujur aku akui aku sakit hati..perit. Sampai hati buat aku macam ni. Aku penulis baru,apalah salahnya bimbing aku...buat apa bagi aku RM.... jika idea@skrip aku..di ambil begitu saja. Aku dgn dia berkongsi skrip HJ. Aku tak salahkan dia. Dia mentor aku...dia banyak buka peluang untuk aku. Terima Kasih sangat. Tapi... kenapa bagi aku harapan???? Kini...apa yg senior@junior aku rasa...aku dah pun alami. Memang.....rasanya PAHIT!Habis madu sepah dibuang..Harapkan pagar,pagar makan padi.

Semangat aku dah hilang! Sungguh aku tak ada semangat sekarang...! Aku mungkin tidak sesuai jadi Penulis Skrip lagi...aku tiada kekuatan. Dunia penulisan...buat aku berfikir..berbaloikah aku tinggalkan segala-galanya selama 3 tahun? Menyesal? Aku tiada jawapan itu. Namun...jika aku teranaiya! Aku maafkan...biarlah! Hanya satu... yg perlu di ingat TUHAN ITU ADA!!Rezeki jua ada dimana-mana :). Emm..lain kali kalau nak antar skrip..bagi kat ASIA BEST COMMUNICATIONS saja...sebab aku yg handle Opening Credit...tu..hu2.. sebelum bagi Abg G-MOK untuk edit.

# Terima kasih pada yg SMS....melayan aku...n bagi semangat! Aku amat2 hargainya.
# Pandang cermin...ha2. Mata aku macam vampire...hidung/pipi aku macam pakai blusher. Teruk..teruk..hu2.
# Nak simpan..semua skrip2 HJ jauh2. Aku nak buang semua kenangan..myakitkan hati!
# Aku tak boleh tengok HJ..sebab aku akan ingat episod n scene2 yg aku wat..terutama scene gigit,perkataan H1N1 (masa aku wat..H1NI femes)..perkataan Batman...n macam2 lagi...hu2. Pedihnya luka ini.
# Adalah telemovie Sade Saadah..n Lot Kedai,akan alami benda yg sama?

0 komen bole...x komen x apa:

© SARI MEI LENN - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart