30 April 2010

Hadapi dengan

Lari….
Nak lari kat mana..???
Kanan
Kiri
Belakang..
Depan..
Arrg…aku tak dapat lari..
Aku dah pilih jalan ini..

Diam
Aku diam…sesekali melihat
Dia..dia..dia dan aku teringatkan
DIA…

Air mata
Jangan mengalir sekarang..
Nyah..kau..dari wajahku..
Aku tidak mau cacat kerana kau
Kau mengalir tanpa henti
Kenapa…
Kenapa..
Kau selalu mengalir.
Aku tidak faham dengan kau...???

Hati
Tolong jangan pinta aku
Pilih jalan itu..
Aku takut melalui jalan itu
Keseorangan..
Lorong dia busuk..
Simpang dia gelap

Saat ini hanya mama yang ingin ku cium…ku dakap
Mama…D takut hidup kat sini.

D…yang pilih jalan ni
Tinggalkan semuanya selama beberapa tahun..
Kenapa D…
????
Jangan harapkan kasih dia lagi...
Jangan cari...dia lagi..
Dia bukan siapa-siapa untuk kita

Bukan siapa-siapa?
Tapi darah yang mengalir
dalam tubuh D..
Darah dia...
Bukan siapa-siapa?


D tau...
D tinggalkan pelangi indah di sana
D kejar duri yang menyakitkan..

Tapi…
Hanya satu…
D harap….
Kalian mengerti D..
Fahamilah D….

Ku berlari….jatuh lagi
Sakit…Pedih...Luka

Aku temui dia...
wajahnya saling tak tumpah...macam
Tidak...
aku wajah mama...
aku pasti..
hanya aku dari benih dia..

Aku senyum...dalam tangis.
Uban dia memutih di kepala...
Wajahnya dia berkedut seribu

Saat itu...aku hanya nak berkata:
 "Jangan pilih gadis desa...yang naif...untuk disesuaikan dengan lelaki kota..seperti dia..!!


Tapi...D keluh mama...


Mungkin ini takdir hidup kita....

Tapi mama...D tak boleh tinggalkan kota ini... kerna darah D jua..dari kota ini.Rezeki D... kat sini. Jangan bimbang...keluarga dia..menerima D...walau tidak menerima mama dulu.
Tapi mama...D tak akan lupa  tempat D membesar. Desa yang cantik. D akan pulang..
.TUNGGU :)


HADAPI DENGAN SENYUMAN




#Nak p tengok Bangswan...yeah2!!! Arhh..dorang sibuk projek akhir..x da masa nak datang tu..he2. Bagus2. Arap Kak Nurul tepati janji.

#Sedapnya...dapnya...sedapnya. makan bambangan (jauh bah KK)..hu2.1 bulan lagi.

0 komen bole...x komen x apa:

© SARI MEI LENN - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart