04 Januari 2010

Pinjam 3 bintang!!!

Selangkah lagi aku melangkah ke mercu 2010. Pejam celik...aku terasa sangat tua, sangat lemah dan sangat takut...dugaan silih berganti, cubaan...menganggu diri..namun DIA..tetap ada disisi :)

Aku berjaya menghabiskan Diploma Penulisan Kreatif yang aku inginkan....selama ini. Benarkah? Aku tidak pasti itu. Wpun tanpa dorongan siapa2..hanya Tuhan saja yg tau..hati ini bila macam2 perisa pahit dan manis yg aku telan untuk untuk impian ini.Banyak jua...yg aku tinggalkan dlm mengejar impian ini....sungguh banyak!!! Aku pernah terjatuh..tergolek...tersungkur mengejar keinginan ini. Keluarga? Aku sudah mampu buat mereka senyum...aku bukan lagi anak manja..sentiasa harapkan mereka.. wpun mereka jua tergaman bila aku bertahan selama 3 tahun..HA..HA..HA. Lawak betul SARI HERMAWATI. TERIMA KASIH SEMUA.

Aku berjaya menghasilkan 4 buat skrip@olahan...untuk drama ASTRO dan RTM (bulan 7-11) Terkejut? terkejut...terkejut..aku lagilah terkejut tahap gaban! Pensyarah2 ku..hanya diam..pandang dan senyum. Kata seorang teman...aku ni...wpun diletak kat mana2..tetap mampu bangun dan berdiri semula! Ya? Mungkin kot. Ialah..aku kat ASK belajar drama pentas...tut..tut..kerja wat skrip untuk drama/layar!Terima Kasih..pada yg banyak membantu..JASA..tak mungkin dilupa. REZEKI..aku terima. Aku sangat gembira...bila pegang duit sendiri..dan boleh beli macam2. Emmm.. itu baru permulaan...untuk insan bernama SARI HERMAWATI! TERIMA KASIH LAGI...

Aku kenal dgn macam2 kawan..yg sekepala dgn aku..yg buat aku gembira..ketawa tak ingat dunia..menangis...semua aku rasa dgn mereka. Wpun macam2 perangai...aku tetap nak kawan dgn mereka...sebab mereka kawan aku. Aku tidak akan lupakan mereka...mungkin!! Buruk/Baik mereka tetap kawan aku...dan yg paling aku rindu ialah masa Bangsawan n Mak Yong... n Kawan2 kelas aku..RINDU TERUK2...PUNYA!Opss...geng2 ASIA BEST gak...he2. Thanks kerana terima aku SARI HERMAWATI.TERIMA KASIH YA.

Aku jua penat...sangat takut...sakit hati bila...ada MANUSIA tidak dapat menerima aku. Hanya kerana aku macam ni..hanya kerana aku kekurangan ini...hanya kerana aku..kelebihan itu, hanya kerana aku wanita sebegini...aku jua punya Hati...jangan sakiti hati aku..aku penat! Kalian perlu diketahui, TUHAN ciptakan MANUSIA....untuk apa! Tanya pada hati masing2..lihat pada kekurangan diri masing2..aku jua kepunyaan TUHAN, yg lahir sebagai manusia...tapi itulah SARI HERMAWATI.TERIMA KASIH PADA DIA.

Thank You Myspace Comments


Tahun ini...aku ingin pinjam 3 bintang....untuk apa?

Untuk Kerjaya...Untuk Keluarga...dan Untuk Kita! Moga Tahun 2010..BAWA BANYAK BERKAT. AMIN.SELAMAT TAHUN BARU...lewat 4 hari..nak ucap hu2..JOM MULA MENCARI BINTANG!..


MY EYES - MISS YOU 


* Ayoyo..bila nak abis shooting ni..badan aku dah penat semacam! Penat yg aku rasai masa Mak Yung dulu...berulang kembali!! Handy2..gurl. Mengamuk family aku..kalau dorang tahu..budak ni wat Handy..! HA..HA..HA..tapi banyak Pengarah n Producer yg terkenal pernah jadi Handy beb...mulia kerja ni. Penulis Skrip..tidak terkecuali :)

* KALIAN...( My Bro n My Sis)..Aku sayang kalian. Wpun macam2 dugaan..kita. Satu yg tak penah..hilang dalam hati ini..iaitu menyayangi Kalian.

* Nak balik Sabah...bah..nak jumpa semua (Kak Imah..n anak2 buah)...YAHOOO..Tapi bila? Emm..kalau balik mesti jumpa dia..! EMMM..balik Kelantan jumpa Mummy n Gadis2..sukanya..Tapi? Arh...bingung..nak ke mana? Ke Afrikalah..tengok FOOTBALL..he2.


* Takziah pada mangsa kemalangan jalan raya Bas Ekspress..seperti kalian..aku tau makna kehilangan insan tersayang.

6 komen bole...x komen x apa:

Roydy Rokidy berkata...

teruskan usaha..
tak semestinya masa peta buat drama pentas, x boleh nak berkarya utk drama tv pula..
semuanya satu cabang dan akar yg sama juga..
buktikan bebudak penulisan pun boleh hidup kat luar sana tu..
tapi hati2, kat industri ni banyak sangat jerung yg menunggu masa nak pelahap anak2 bilis...
semoga terus berjuang..

Tanpa Nama berkata...

takpelah akak..sye ingat pesan akak mse tgh bukak tin susu..

"ala takperlah.. mungkin satu ari nt saya jd editor n pengarah..akak jd penulis skrip terkenal n ifa jd ep"...lebey kurang cmtur rr
.."

semoga pintu terbuka luas untuk terima doa kitey...


hahaaah..kite tunggu kak seri bukak sykt production..bile tah smpi berjanggut kot..

dr yg bernama aim,

psst..- akak surat uum da buat..??
mm x pe r...saye wat kan

Tanpa Nama berkata...

ku x ingin lg berjauhan..akan ku pinjamkan satu bintang..

-riz dan alyah-
lagu : Ku pinjm 1 bintg

czuka @ someboy berkata...

ROY...BETUL CKAP KAU TU...
AKU TAKUT SGT KENA TIPU...
IALAH KITA KAN MASIH BARU LAGI.
PAPUN..ARAP2 KITA BERTAHAN...KAN!
INSYA ALLAH!

czuka @ someboy berkata...

IM - NTI KITA AKAN CAPAI CITA2 KITA BERTIGA...IM/IFAH JADI DIRECTOR..AKAK PENULIS SKRIPNYA..
TAK APALAH..KERJA APAPUN ASAL HALAL!! KITA KAN PENGANTI..CEK NI..N CEK MEOR...HA2. MASA TU...MESTI BEST...!!! TERUK2.

nurul habibatul amini berkata...

amin2x..akak aminkan doa kalian...akak lak pengarah filem terhebat... erk, cam mimpi sey ja

© SARI MEI LENN - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart